Anielska Kuchnia: Zielone risotto

Pages

26 maja 2013

Zielone risotto

Tak sobie pomyślałam "zielono mi", zielono za oknem, zielono w ogródku... Zielono na talerzu też bym mieć chciała. Jak pomyślałam, tak zrobiłam :) Powstało zielone risotto. Wiosenne, pyszne i zdrowe.

Składniki na 2 porcje:
- 120 g ryżu
- mała cukinia
- zielona papryka
- brokuł
- garść rukoli


Na gorącą patelnię wlewamy nieco oliwy z oliwek, wsypujemy ryż. Gdy się zeszkli zalewamy bulionem lub wodą (u mnie tym razem woda, 2 szklanki), przykrywamy. Ryż się robi, w tym czasie myjemy i kroimy warzywa. Najpierw do ryżu leci papryka, bo jest najtwardsza, potem cukinia. Mieszamy i przykrywamy. Brokuł wędruje do parowaru na 10 min. Rukolę siekam na desce na małe kawałki, jak natkę pietruszki. Gdy ryż jest już miękki, a woda została wchłonięta przez ryż, wyłączam palnik, wrzucam rukolę, mieszam i od razu podaję. Obok układam brokuła. Nie chciałam go kroić na drobne kawałki, stąd taki "układ" na talerzu, cóż, lenistwo nie zna granic, a może po prostu byłam bardzo głodna :)

Smacznego!





Piechotą do lata...

1 komentarz:

  1. No bardzo apetycznie, zielono i zdowo :)

    Zauważyłam, że masz kilka widgetów z innych str. na swoim blogu, dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych.
    Już ponad 1200 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń