Anielska Kuchnia

Pages

2 września 2014

RAW VEGAN LASAGNA RECIPE!

Coś pysznego wpadło mi w oko, więc nie mogłam się powstrzymać i wrzucam, tak żeby nie zapomnieć i niedługo zrobić. 

Przepis oraz zdjęcia pochodzą z bloga Annie Jaffrey
Jeżeli chcecie wiedzieć, jak przygotować taką pyszność, obejrzyjcie filmik:


16 sierpnia 2014

ZUPA Z CZERWONEJ SOCZEWICY

Kiedyś, dawno, dawno temu (czyli na wiosnę), była sobie taka zupa, która była przepyszna, ale została przeze mnie zapomniana, na szczęście odnalazła się w gąszczu katalogów fotograficznych. To wrzucam pyszne wspomnienie.


12 sierpnia 2014

TOFU ZE SZPINAKIEM

Tofu – twarożek sojowy otrzymywany w procesie koagulacji mleka sojowego, wg legendy wynaleziony w Chinach w 164 r. n.e. przez Liu Ana.

W Chinach twarożek nazywany jest 豆腐 dòufǔ, na Zachodzie jego nazwa jest znana w fonetyce japońskiej. Chińskie tōfu jest delikatniejsze i chudsze od japońskiego ze względu na inną tradycję przygotowywania mleka sojowego. W Japonii tōfu zaczęto przyrządzać dopiero w drugim tysiącleciu n.e. Jada się je także w Korei, Wietnamie, Tajlandii i innych państwach regionu.

Tofu jest bogatym źródłem białka, co ma szczególne znaczenie w opartej głównie na niskobiałkowym ryżu i pozbawionej mleka kuchni chińskiej. Jest także źródłem roślinnych tłuszczów nienasyconych i wielu witamin. Tōfu jest niskokaloryczne i nie zawiera cholesterolu. Stanowi często spotykany składnik oryginalnych potraw orientalnych i kuchni europejskiej, dań mięsnych, wegetariańskich i wegańskich.

W tofu znajduje się białko sojowe, zawierające aminokwasy egzogenne. Ponad 80% znajdującego się w nim tłuszczu roślinnego to tłuszcze nienasycone, kwas linolowy oraz lecytyna, co stało się powodem rozpowszechnienia poglądu o atrakcyjności tofu jako ich źródła w diecie człowieka.

Tofu jest również źródłem wapnia, a także innych soli mineralnych i witamin: soli żelaza, fosforu, potasu, sodu, witamin z grupy B, choliny i witaminy E.

Wartość składników odżywczych w 100 g:

białko 11,0 g
tłuszcz 5,0 g
węglowodany 0,4 g
cholesterol 0,0 g
wapń 146,0 mg
fosfor 105,0 mg
żelazo 1,7 mg
witaminy z grupy B 0,09 mg
wartość energetyczna 80-100 kcal.

Źródło: wikipedia.org


2 sierpnia 2014

LEMONIADY NA ORZEŹWIENIE



Nie wiem jak u was, ale u mnie, na południu jest bezlitośnie gorąco. Jedyne o czym myślę, to coś zimnego do picia... I zaraz coś zrobię.

A to moje propozycje na upały. Mam zamiar wypróbować wszystkie. Chyba zdążę... ;)

20 lipca 2014

MUFFINKI BANANOWE

Powinny być lody, a są znów muffinki i znów z bananami. Nic nie poradzę, uwielbiam i są banalnie proste. 
U mnie w domu już 25 stopni, za oknem nawet nie chcę wiedzieć ile. Niedługo będę musiała wytoczyć ciężką artylerię w postaci wiatraka. Te tropiki nie są dla mnie...