Anielska Kuchnia: Shakshuka (Szakszuka) - śniadanie w stylu orientalnym

Pages

5 lutego 2019

Shakshuka (Szakszuka) - śniadanie w stylu orientalnym

Szakszuka to danie wywodzące się z kuchni tunezyjskiej, popularne w krajach arabskich. Tradycyjnie, są to jajka zapiekane na sosie z pomidorów, papryki, cebuli oraz orientalnych przypraw, takich jak np. kumin, pozostałe dodatki zależą już od Waszej fantazji i upodobań. U mnie tym razem z dodatkiem szpinaku. Spotkałam się już z szakszuką z dodatkiem kiełbasy, mielonego mięsa, fasoli lub ciecierzycy, a nawet ziemniaków.





Składniki:
- puszka pomidorów pelati (można zastąpić passatą lub 3-4 pomidorami, pokrojonymi na małe kawałki)
- 1 czerwona papryka
- 4 jajka
- 1 średnia cebula
- 2 małe ząbki czosnku
- garść świeżego szpinaku
- olej do smażenia (u mnie rzepakowy)
- pół łyżeczki kuminu
- chili - według uznania
- sól, pieprz do smaku
- kolendra, szczypiorek albo natka pietruszki - do posypania



Na rozgrzany olej wrzucamy przyprawy, aby uwolniły swój aromat, po chwili dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę oraz paprykę, Gdy cebula zaczyna się szklić, dodajemy szpinak oraz pokrojony czosnek i mieszamy, aby się nie przypalił. Po chwili dodajemy pomidory, całość dusimy kilka minut, alby sos nieco się zredukował. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

W gęstym sosie tworzymy zagłębienia i wbijamy do nich jajka. Moją szakszukę przygotowałam na żeliwnej patelni, więc mogłam włożyć ją do piekarnika (180°C), aby białka się ścięły, jeśli nie macie takiej możliwości, patelnie wystarczy przykryć pokrywką. Osobiście preferuję, aby żółtko było płynne i takie staram się zawsze robić.

Po wyjęciu z piekarnika posypujemy świeżą pietruszką, kolendrą lub zieloną cebulką.

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz