Anielska Kuchnia: Śniadanie w blasku grudniowego słońca, czyli pomidory z niespodzianką

Pages

28 grudnia 2011

Śniadanie w blasku grudniowego słońca, czyli pomidory z niespodzianką

Niespodzianką jest nadzienie, którym jest... jajecznica :) Podaję tu prosty i szybki przepis na jajecznicę, ze składników, które akurat były w domu, ale możemy zrobić jajecznicę z dowolnymi dodatkami lub bez.
Pomidorki przez chwilę zapiekane w piekarniku, aby rozpuścił się serek, tworząc ładny kapelusz.





Składniki:
- 5 pomidorów
- kilka liści sałaty
- garść kaparów
- 7 jajek
- kilka plasterków pikantnego salami
- 5 grubszych plasterków wędzonego sera (może być każdy inny ser)
- sól, pieprz, oregano


Pomidory myjemy, wydrążamy ostrożnie miąższ (wykorzystałam do obiadu) przez jak najmniejszy otwór, małą łyżeczką.

Na patelni podsmażamy pokrojone plasterki salami, dodajemy jajka, przyprawiamy sola i pieprzem, robimy jajecznicę, taką jak lubimy, ja wolę mniej ściętą, soczystą.
Gdy jest gotowa gorącą wkładamy do pomidorków aż do pełna, każdy pomidor przykrywamy plasterkiem sera i posypujemy oregano.

Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 150 °C. Wyciągamy w momencie kiedy ser się stopi. Chcemy aby pomidorki były ciepłe, ale wciąż soczyste i sprężyste, a nie miękkie.

Ja wcześniej ich nie wyparzyłam i nie obrałam ze skórki, aby się nie rozpadały, więc zależało mi na tym, aby nie sparzyć ich w piekarniku i aby skórka nie zaczęła odchodzić.

Ciepłe śniadanie z niespodzianką gotowe. Ciekawość jedzących, co jest w środku i odkrycie jajecznicy - bezcenne :)

Smacznego!



1 komentarz: