Anielska Kuchnia: Dziana cukinia

Pages

2 sierpnia 2012

Dziana cukinia

Upał, upał, upał... A ja jutro jadę autem bez klimatyzacji, od taka mała zamiana, zamiast auta miejskiego, duuuży bus. Gdybyście mnie jutro zobaczyli, proszę się za głośno nie śmiać :)
A teraz kolejna odmiana. Nadziewana cukinia. Niby nic nowego, bo z ryżem, ale dodatek curry sprawia, że smak jest wyjątkowy.
Częstujcie się, a ja idę siedzieć z mrożoną wodą z miętą pod klimatyzację...

Składniki:
- 0,5 kg mięsa mielonego
- torebka ugotowanego ryżu
- 2 cukinie
- kilka usmażonych pieczarek
- cebula
- pomidor
- jajko
- papryka słodka w proszku
- curry
- sól, pieprz do smaku

Cebulę szatkujemy, pomidora obieramy ze skórki i kroimy w małą kostkę, nada soczystości farszowi (odkryłam to jakiś czas temu, teraz daję pomidora nawet do nadziewanych papryk). Wszystkie składniki dokładnie mieszamy - to najbrudniejsza część roboty (chyba, że ktoś miesza widelcem, ale to dosyć nie wygodne i czasochłonne), ale warto.
Cukinie rozcinamy na pół wzdłuż, wydrążamy środek. Solimy. Cukinie dokładnie wypełniamy nadzieniem, tak aby powstała "górka". Pieczemy w piekarniku w mojej ulubionej temperaturze, czyli 180°C przez około 30 min.

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz