Anielska Kuchnia: Grecka potrawka

Pages

14 lutego 2012

Grecka potrawka

Kolejne szybkie i bardzo proste danie, zaskakuje małą ilością brudnych naczyń do zmywania po obiedzie :)
Cieszę się, że zdecydowałam się je zrobić w niedzielę, bo przygotowując ten posiłek w kuchni spędziłam tylko 30 min i miałam więcej czasu na leniuchowanie :)
Przepis pochodzi z Gotuję bo lubię.




Składniki:

- 2 piersi z kurczaka (użyłam 3 sznycli z indyka)
- 1 duża cebula
- 3 łyżki masła
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 150 g ryżu
- 300 g pokrojonych pomidorów z puszki (użyłam pasty pomidorowej)
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego (pominęłam)
- 0,5 litra bulionu z kurczaka
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka cukru
- sól
- pieprz


Mięso kroimy w małą kostkę (ok. 1 cm) i podsmażamy razem z posiekaną cebulą na maśle z oliwą w garnku z grubym dnem. Kiedy kurczak będzie miękki dodajemy ryż i smażymy go razem z mięsem ok. 3 minuty dość często mieszając.
Bulion łączymy z pomidorami, koncentratem i wszystkimi przyprawami i wlewamy do ryżu. Całość dusimy pod przykryciem do czasu aż ryż będzie miękki i wchłonie cały płyn (ok. 20 min) od czasu do czasu mieszając.

Smacznego!