Anielska Kuchnia: Palmiery z suszonymi pomidorami i ciasteczka owsiane

Pages

2 lipca 2012

Palmiery z suszonymi pomidorami i ciasteczka owsiane



Palmiery
Ile ludzi, tyle pomysłów na nadzienie. Tym razem suszone pomidorki, plasterek salami i wędzony ser. Użyłam kupionego ciasta francuskiego - jestem zbyt leniwa w upalne dni, aby zrobić własne.


Składniki:
- gotowe ciasto francuskie
- kilkanaście suszonych pomidorków
- plasterek salami
- plasterek wędzonego sera
- bazylia (świeża lub suszona)
- papier do pieczenie


Pomidorki wyjęłam z zalewy i odłożyłam na ręcznik papierowy, aby oliwa nieco odciekła. Zmiksowałam pomidorki z salami, serem i bazylią. Równomiernie rozłożyłam na cieście francuskim, po czym krótsze boki zwijałam do połowy, tak aby oba spotkały się po środku. Włożyłam do lodówki, aby ciasto łatwiej się kroiło. Ostrym nożem cięłam plastry grubości jednego centymetra. Wszystkie ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180° C przez 15 min.
Aby palmiery prezentowały się ładniej, należy je przed włożeniem do piekarnika posmarować rozkłóconym jajkiem.




Ciasteczka owsiane
Te cudeńka znalazłam na blogu www.slodkiefantazje.pl. Przepis bardzo łatwy, nawet ja, początkująca w pieczeniu ciast i ciasteczek, nie miałam z tym problemu. Ciasteczka owsiane marzyły mi się od dawna.


Składniki:
- 350 g płatków owsianych
- 2-3 łyżki otrębów
- 120 g masła
- 1 łyżka miodu
- 1/3 szklanki cukru
- 75 g czekolady deserowej, posiekanej
- 50 g rodzynków lub żurawiny


W rondelku rozpuścić masło, dodać cukier i miód. Gotując na małym ogniu wymieszać, aż powstanie jednolita masa. Zdjąć z ognia, dodać płatki owsiane, otręby i starannie wymieszać. Dodać posiekaną czekoladę i rodzynki, dokładnie wymieszać.
Przełożyć do natłuszczone formy o średnicy 20 x 20 cm i docisnąć.
Piec około 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180°C (termoobieg). Pokroić na ciasteczka, gdy ciasto całkowicie wystygnie.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz